Chillen op Hawaii - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu Chillen op Hawaii - Reisverslag uit Waikīkī, Verenigde Staten van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu

Chillen op Hawaii

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Familie Schakel-Bos

16 Maart 2014 | Verenigde Staten, Waikīkī

Afgelopen dinsdagochtend 11 maart vertrokken wij om 7.30 uur
's ochtends naar het vliegveld van Christchurch. Na een onrustige nacht waarin alleen Jurre goed sliep, stonden we om 4.45 uur op. De vlucht was kort en met een tijdsverschil van 2 uur waren we om 9.45 uur in Sydney. In het vliegtuig al geinventariseerd wat een taxi naar Bondi Beach ongeveer zou kosten en de mevrouw dacht zo'n $50, dus wij besloten lekker een taxi te nemen omdat met de treinen en bus het ongeveer op hetzelfde bedrag zou uitkomen en het bespaarde ons veel tijd. De taxi viel 'iets' duurder uit en het werd uiteindelijk $83, ff balen dit werd wel een heel duur dagje. We lieten het maar snel achter ons anders zouden we en een dure dag en een humeurige dag hebben dan maar optimaal genieten! Na een lekkere juice en bak kofiie naar het strand gegaan. Wat een prachtig strand!! Ik ben de stranden van Aruba niet vergeten en deze kon er bijna aan tippen. Hans regelde als goed hoofd van het gezin een parasol omdat hij weet hoe zo'n hekel ik heb aan de hete zon op een nog heter strand met een baby die ik elk uur moet insmeren. Hij kwam terug met parasol en als bonus voor ons 2 klapstoeltjes. Top geregeld. Voor een vriendelijk prijsje want de verhuurder had zich $10 verrekend! Na een heerlijke dag op het strand douchen we bij de koude douches op het strand en gaan fris weer met de taxi naar het vliegveld. Op het vliegveld skypen we even met Ben in Afrika omdat ik internet heb. Onze vlucht vanaf Sydney vertrekt dinsdagavond 11 maart om 18.00 uur en we gaan een vlucht van 10 uur tegemoet. Dit hebben we geweten. Jurre sliep vrij snel na een lekker flesje en hield dit vol tot ongeveer 2.00 uur ' s nachts en kon toen de slaap niet meer vatten. Terwijl Abe net daarvoor heerlijk in slaap was gevallen. Op rij 30 waren 2 stoelen vrij en sliep hij terwijl wij met Jurre 4 stoelen hadden op rij 48. Wel even tegen de stewardess gezegt dat hij bij ons hoort opmrij 48 mocht hij wakker worden. Maar Abe kennende kan je een bom afschieten als hij eenmaal slaapt en dat bleek ook nu weer. ' s Nachts was er veel onrust in het vliegtuig, veel kinderen en 2 stellen die ruzie gingen maken met elkaar, turbulentie waardoor we weer in de riemen moesten. Om 6.30 uur op dinsdagochtend 11 maart in Hawaii kwamen we aan. 21 uur terug in de tijd en opnieuw een dinsdag voor ons, heel gek. Flink brak was het een topontvangst op Hawaii; een supervriendelijke douane beambte die aan de geinteresserde Abe zijn handboeien liet zien en de bagage lag er al voordat wij bij de band waren. Met de taxi naar het appartement dat we via airbnb hadden gehuurd. Veel te vroeg daar en de man die het verhuurde was niet te bereiken. Wachten, wachten, wachten, want we zaten met al onze bagage. hans kneep hem nog even of het allemaal wel klopte, maar gelukkig arriveerde even voor 11.30 uur de desbetreffende man. Het appartement is prima. 1 kamer met een klein keukentje een bedbank (die wij alle dagen uitgeklapt laten staan) en een badkamertje. Op het dak is een zwembad!
Over ons verblijf op Hawaii kan ik vrij kort zijn. We doen namelijk niets anders dan chillen. Na alle belevenissen in NZ zijn wij toe aan niets doen en warmte. Onze dagen bestaan dan ook uit langzaam opstaan, kopje koffie drinken, naar het strand, dutje doen in het appartement en uit eten gaan. Onze slogan luidt:' hier waren we aan toe'! Op de eerste dag zijn we nog het meest productief omdat we een bikini voor mij, zwembroek voor Hans en hawaaishirt voor Abe en Jurre op de kop tikken. Op donderdag gaat Hans naar de kapper en vrijdag maken we mee dat Jurre loopt!!! We hebben ontdekt dat het uit eten hier anders is dan in Nederland; het is veelal ongezond en lopende band in de restaurants. Erg groots opgezet en vriendelijke service. Morgenochtend staan we weer om 4.45 uur op om naar het vliegveld te gaan. We vliegen om 7.20 uur naar Los Angeles. Hier zullen we rond 16.00 uur plaatselijke tijd arriveren. Een vlucht van ruim 5 en een half uur. Te doen lijkt mij voor ons doorgewinterde reizigers. De tassen zijn gepakt-> het lijkt of ze steeds moeilijker dicht gaan terwijl we (nog) niet veel hebben gekocht. In San Francisco mag ik shoppen!! Hans zegt dat ik dan eerst iets weg moet doen voordat er weer iets in kan. Dit ga ik overwegen.

• 16 Maart 2014 - 06:58

Ro En So:

Hè Garnalen,

How are you? Zit hier thuis op de bank,( ben al vanaf 5 uur wakker)
    Te genieten van al jullie story's! Realiseer me dat het geweldig moet zijn allemaal maar ook wel flink hard werken....reizen, kinderen vermaken, voorbereiden etc!
    Maar wat ongelofelijk veel fantastische indrukken doen jullie allemaal op!
    Als je straks weer door de regen naar de Hema fietst denk je vast vaak terug aan al dat moois!
    Hier alles goed, Roosje heeft sinds kort een paardenstaart ( Ro kan dit steeds minder met zijn haar;) en is bijna twee en zegt al heeeeeeel graag Nee...!
    Ik moet nog 1 week KLM en paar dienstjes bronovo en ben zo toe aan verlof!
    Dus nog f weekje doorbijten, jullie heel veel plezier in heerlijk USA!
    Siets shop ze ( check Marshalls en Target goed zoeken maar hebben v alles voor weinig;)
    Veel liefs v ons xxx

• 16 Maart 2014 - 09:55

Ben :

Hallo Globetrotters. Hier zondag morgen ook aan het voorbereiden voor vertrek ga om
    21.00uur vanaf Bujumbura naar Brussel en hoop daar om 7.00uur aan te komen.
    Voor jullie de laatste grote etappe op naar LA, Hollywood, Disneyland en nog zoveel meer. Op zoek naar filmsterren. Groot groter grootst. En misschien nog wel ongezonder dan Hawaii.
    Ik wens jullie wederom een goede reis.
    Groetjes ( Amahoro)
    Ben