Wisselvallig Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu Wisselvallig Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu

Wisselvallig Sydney

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Familie Schakel-Bos

22 Februari 2014 | Australië, Sydney

Na afscheid genomen te hebben van Saskia hebben wij nog 1 hele dag en onze vertrekdag te besteden. We besluiten een dagtripje op de scooters te maken naar Uluwatu, dit is een schiereiland in het zuiden van Bali. Vanuit Canggu, waar wij verblijven zo'n 1,5 uur rijden. Het is best heet en na ongeveer 45 min rijden stoppen we bij de Starbucks om af te koelen in de airco en een kopje koffie te drinken. We nemen er iets lekkers bij om te vieren dat Hans en ik vandaag 5 jaar getrouwd zijn. Uluwatu blijkt een leuke surfersplaats met hippie achtlingen tentjes. We drinken en eten wat en na rondgekeken te hebben gaan we op de terugweg. Op een druk kruispunt sla ik rechtsaf en ben Hans kwijt. Ik
zit met Abe en Jurre op de scooter en sta op sunrise road ongeveer de drukte weg naar Kuta en 1 richting. Ik raak lichtelijk in paniek daar ik geen telefoon of geld bij me heb, waar is die geëmancipeerde vrouw gebleven, en ik baal van Hans omdat hij me niet gevolgd is. Gelukkig na wat eindeloos lijkt te duren zie ik Hans verschijnen! Ik begin hem uit te foeteren in al
Mijn onredelijke angst en Hans foetert op mij omdat ik onverantwoordt het kruispunt overstak. Na even foeteren begrijpen we elkaars frustraties (eenbeetje;) en gaan we weer verder, maar niet voordat ik mijn telefoon bij me heb gestopt. Terug in het Guesthouse nemen we een duik. Abe heeft in Tina een nieuwe 'tante' gevonden en hij vraagt haar om met hem te zwemmen en Uno te spelen. 's Avonds kijken we met 2 NLers de Marathon op dvd. Deze hebben we van Peter geleend. Onze laatste dag rusten we uit. Abe zijn haar is groen geworden van het vele zwemmen en de zon. Ik heb contact met Stefan (m'n kapper) en hij adviseert het met ketchup te behandelen. Ik denk eerst dat hij een grap maakt, maar dit is niet zo. Abe stemt in met de ketchup en loopt een half uurtje met ketchup in Ijn haar rond. Het resultaat is inderdaad dat het een stuk minder groen is! We leven zuinig in Bali; vegen Jurre zijn billen af met 1 doekje, kleren kunnen meerdere dagen, alleen op koffie bezuinigen we niet. We hebben in een maand Bali iets meer dan €2000 uitgegeven met z'n 4en. Wanneer we vertrekken met het vliegtuig naar Sydney vraagt Abe of ze ons ook gaan wrijven (fouilleren)?
We komen vrijdagochtend heel vroeg in Sydney aan. De kids hebben bijna de hele vlucht geslapen (6uur). We gaan met trein en bus naar ons hotel. Achteraf blijkt een taxi ongeveer net zo duur. Het hotel is prima. Na een dutje lopen we 's avonds naar Darling Harbour, omdat het Valentijnsdag is, is er veel te doen. Bootjes met hartjes op het water, een groot hart waar je mee op de foto kunt en om 21.00 uur is er vuurwerk! Wat een goed begin van ons weekend Sydney. Op zaterdag blijkt dat we toch een beetje een jetlag hebben en moeite met opstaan.( het is hier toch weer 3 uur later) Het blijkt bewolkt en een beetje regenachtig, ik vind het heerlijk na eenzaams bloedhete is dit een aangename afwisseling. We gaan naar het boeven en politie museum erg leuk voor Abe. Hij staat stijf van de spanning de hele tijd. We lopen via het Opera House naar Botanical Garden en gaan naar een Art Gallery. De entree blijkt gratis en als we binnenstappen zijn er 3 'acteurs' die een flashmob beginnen. Erg leuk! Abe is zo geïntrigeerd dat we hem vrij snel kwijt zijn als we door het museum lopen. Ik vind hem terug bij de ingang, hij wil het liefst daar blijven kijken. We hebben veel gelopen vandaag en Abe heeft alles gelopen erg knap! Jurre doet dutjes in de buggy. We kopen boodschappen voor ontbijt en lunch want Sydney blikt een wel erg dure stad! Wanneer de kids op tijd in bed logen trekken Hans en ik baantjes in het zwembad en lopen naar de Thai aan de overkant om eten te bestellen. Zondag regent het erg! We scoren ergens poncho's die we best duur vinden, maar later blijken we spekkoper wanneer meerdere mensen aan ons vragen waar we ze hebben gekocht. We lopen door de Rocks en lopen over Harbour bridge, de regen beïnvloedt ons humeur in elk geval niet. Aan de overkant van het water heeft Abe het fantastisch in Luna park (pretpark) door de regen is het lekker rustig. Als echte Hollanders kopen Hans en ik 1 bandje voor ons beiden en wisselen het van pols bij verschillende atrakties zodat we allebei met Abe in de attracties kunnen. S avonds gaan we ergens fish &chips eten hier mag je je eigen fles wijn meenemen. Na alle biertjes in Bali is een lekker wijntje heerlijk. Maandag gaan we met de Ferry naar Manly Beach. Het is prachtig weer en de overtocht van een half uur biedt een mooi zicht op het opera house. We komen op de Ferry heel veel mensen verkleedt als hippies tegen en ik vraag waarom dit is. Het blijkt een feestje van het werk te zijn. Opvallend is dat ze allemaal echt hun best gedaan hebben om er als een hippie uit te zien. Australiërs hebben veel humor heb ik ontdekt en zelfspot. Manly is een heerlijke dag aan het strand met fastfood en ijs aan er eind. We varen met de Ferry van 20.00uur weer terug waardoor de grote wens van Hans om het Opera House in het donker te zien in vervulling gaat. Hans noem ik de 'Chinees' met zijn eeuwige fototoestel en familiefotomomentjes overal.
Dinsdag is onze laatste dag in Sydney en we hebben om 12.00 uur met Maartje afgesproken om op een mooie plek in het park te lunchen. Het is erg leuk om Maartje in haar eigen omgeving te zien. Maartje gaat baantjes zwemmen in het zwembad in het park en we besluiten ook even te gaan. Hans gaat op de fiets van Maartje naar ons hotel om onze zwemspullen te halen. We zwem een uurtje en moeten dan wel haasten naar het vliegveld. Op naar onze volgende bestemming: Nieuw Zeeland.

  • 22 Februari 2014 - 11:34

    Katinka Rademaker:

    Hoi Siets en Hans,

    Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Hier alles goed. We hebben nu een weekje vakantie en gaan leuke dingen doen, helaas niet op wintersport. Sandro en ik zijn valentijnsweekend samen weg geweest, weekendje den Haag. Was erg leuk. In september hebben we nog bruiloft in Italië. Wat ik je nog wilde vragen is of je nog tennisles wilt nemen in de zomer bij Sjoerd. Ik zou het erg leuk vinden om weer samen in een groep te zitten.

    Geniet van jullie mooie reis!
    Ik blijf je volgen.
    X Tinka

  • 22 Februari 2014 - 13:33

    Robert:

    Bye bye Bali, G'day Oz, off to the Kiwi's! Leuk hoor.

    Geweldig hoe jullie Abe en Jurre overal mee naartoe slepen! En jullie zelf natuurlijk. En leuk dat je ook herkent dat de Australiers humor hebben en zelfspot, nou ja het blijven natuurlijk ook Engelsen haha (Pommies dan..)

    Wat zijn de plannen in Nieuw Zeeland? Ga je nog bungee doen? Of Maori's bezoeken?

    Ik hoor het allemaal wel weer.

    Veel plezier, blijf gezond en geniet!

    Robert

  • 22 Februari 2014 - 18:08

    Irma:

    Hoi HaSiAbJu,
    Heerlijk om te lezen de verslagen, ben ik er toch een beetje bij.
    Nw. Zeeland is voor mij natuurlijk ook herkenbaar.
    Zeg Hans, ik zag op de foto dat je haren naar je kin zijn gezakt, raar proces hoor :-)
    Fijn dat Jurre en Abe het ook allemaal aankunnen en meemaken.
    Jullie zitten op de helft, dus nu nog meer genieten van alles......
    Kijk er wel naar uit dat ik jullie weer zie en kan knuffelen hoor.

    Kus Irma

  • 24 Februari 2014 - 20:35

    Annette:

    Super tof een stop in Sydney! Gave stad is het toch!
    Dikke x en knuffels, ook van Hugo!

  • 24 Februari 2014 - 21:15

    Nienke:

    Hallo lieve buurtjes,
    Wat heerlijk om jullie blij en ontspannen blik te zien op de foto's. Volgens mij heeft Abe ook de tijd van z'n leven, de wereld aan z'n voeten en alle aandacht... Fijn hoor! Maar wat een verhaal van dat groene haar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie Schakel-Bos

Wij zijn een gezin van 4. Ik ben getrouwd met Hans en wij hebben samen 2 kinderen: Abe van 4 jaar oud en Jurre van 1 jaar.

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 16009

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Wereldreis 2014

Landen bezocht: