Singapore en een jetlag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu Singapore en een jetlag - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu

Singapore en een jetlag

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Familie Schakel-Bos

18 Januari 2014 | Singapore, Singapore

Doorgaand op de reis die ik als uitdagend beschreef, kan ik nu zeggen dat het eerste gedeelte een uitdaging was en de 2e vlucht de kids omvielen van de slaap en wij hierdoor 5-6 uur rust hadden. Wat hebben ze het goed gedaan!
Voor ons gevoel kwamen we om 7.00 uur ' s ochtends aan. in SP was het 14.30 uur. We hadden snel een taxi die ons naar de 'Hollandse club' bracht. Een tip van een oud collega van Hans die inmiddels 2,5 jaar in SP woont en member is bij deze club waardoor wij redelijk voordelig konden overnachten op de club.
Een relaxed begin: zwembad voor de deur, NL sprekende kids voor Abe en een speeltuintje. Abe was de koning te rijk en wilde het liefst alleen maar 'thuis' blijven. De kamer die we hadden geboekt bleek wat klein voor ons 4en en voor dezelfde prijs boden ze ons de kamer ernaast ook aan. We besloten de kids op de kamer naats ons te leggen en na een hapje eten gingen we op tijd naar bed (21.00 uur) Helaas duurde de rust niet lang en was iedereen om 0.00 uur klaarwakker! We hebben verhaaltjes voorgelezen en liedjes gezongen en Jur struinde over het bed totdat we uiteindelijk rond 4.00 uur weer in slaap vielen. Abe vroeg regelmatig of het al bijna licht was, wat duurt een nacht dan toch lang... De ochtend was bijna voorbij toen ik wakker schrok:10.30 uur. Tijd om op te staan en te gaan zwemmen; voor mij het ultieme vakantiegevoel; buiten baantjes zwemmen wanneer ik net wakker ben en dan fris aan het ontbijt.
Vandaag gaan we de stad in om Marina Bay te bekijken. We doen alles met de taxi omdat dit spotgoedkoop is, maar als je 4 x de stad in en uit gaat wordt het toch best prijzig. We nemen ons voor om dan maar te besparen op Bali. Hans houdt keurig elke cent die we uitgeven bij in een app op zijn telefoon. Zo houden we inzicht over onze uitgaven.
Marina bay is prachtig met z'n hoge gebouwen en het grootste reuzenrad van de wereld met prachtig uitzicht over de stad.
We eten lekker rice met curry, jurre krijgt nog wat brood met kaas omdat dit nog over is uit NL. Abe wil ook liever een boterham, hoe zal dit verder gaan op reis met het eten?
's Avonds ontmoeten we Carolien met man en 3 kids op de Hollandse club. Carolien woont inmiddels 2,5 jaar in SP en heeft goeie tips voor ons. We drinken samen wat en de kids eten een hapje. We spreken af elkaar maandag te zien om hun huis te bekijken en eventueel samen wat te ondernemen.
Abe en Jurre gaan weer op tijd naar bed en wij ook, deze nacht gaat het heeeel iets beter en zijn we slechts wakker tussen 0.00-3.00 uur. We boeken vooruitgang.
Zondag gaan we naar Sentosa island. Van velen hebben we gehoord dat dit erg de moeite waard is. Het is eigenlijk geen echt eiland maar een schiereiland. Daar aangekomen blijkt het een soort fantasy island te zijn; een walhalla voor Abe!
Hij rent door over het island en vindt eigenlijk te roltrappen het meest leuke en de gratis treintjes die rondrijden.
Als tip hebben we voor Abe gekregen dat pirates of lost wonders HET evenement voor Abe is. Het is een groot waterbasin met een enorme piratenboot en waterkanonnen er omheen. Ouders kunnen lekker relaxen op het gras.
We genieten van het chillen en gaan einde van de middag terug naar het hotel. We willen s avonds nog de stad in om SP by night te bewonderen dus we doen allemaal een dutje.
Rond 19.30 uur gaan we op stap en eten we heerlijk bij een Indiaans restaurant aan de Singapore river. Het eten is redelijk spicy; Abe en Jurre eten naanbrood en chipies nog niet helemaal het vitaminegehalte wat moeders in gedachten hebben.
De nacht verloopt rustig daarna de kinderen niet gehoord...of kwam dit doordat de babyfoon niet meer werkte omat ik het knopje van de stroom niet had omgezet. Ik schrik me een hoedje wanneer ik s ochtends wakker wordt en bemerk dat de babyfoon het niet meer doet! Snel loop ik naar de kids en vraag aan Abe of hij wakker is geweest? Gelukkig niet! Wat voelde ik mij even een slechte moeder, maar gelukkig is het goed gegaan.
Vandaag gaan we naar Carolien en willen we Chinatown even bezoeken omdat het bijna Chinees nieuwjaar is. Het is het jaar van het paard en chinatown is mooi versiert.
Hans pakt de tassen in. Ik twijfel of ik dat niet beter kan doen want ik ben er zo goed in en dan weet ik waar alles zit in de tassen. Ik besluit het aan Hans over te laten en ga met de kids naar het speeltuintje.
Carolien komt ons ophalen rond 11.00 uur en we rijden naar haar huis. Wat een leven als expat in SP! Een nanny waardoor je als ouders in en uit kunt vliegen, boodschappen worden gedaan, er wordt schoongemaakt en het huis en de auto's worden betaald door de zaak. Mhmmm ik zou ook welmaan zo'n leventje kunnen wennnen. Zouden ze voetbaltrainers nodig hebben in SP?
S Avonds vertrekken we naar Bali. Een korte vlucht van 2,5 uur, met wat vertraging en wat gek is, is dat als ik me instel op een korte vlucht het altijd langer lijkt te duren dan de hele vlucht naar SP...


  • 23 Januari 2014 - 11:16

    Ben:

    Hallo wereldreizigers het gaat goed zo te zien. De jetlag overwonnen en nu beginnen aan deel twee Bali succes

  • 23 Januari 2014 - 11:25

    Marjorie:

    Klinkt goed .... ben al bijna jaloers. Geniet2

  • 23 Januari 2014 - 11:39

    Irma:

    Hoi, hoi, eindelijk kan ik weer wat ruimer reageren dan vanuit Oostenrijk.

    Wat een avontuur, als ik het vrienden vertel, zeggen ze allemaal, waar beginnen ze aan met twee kleine kinderen!!
    Wat heerlijk dat Abe uit z'n dak kan gaan in Fantasyworld en zwembad... en wat hebben jullie daar op Bali een mooi huis (heb ik lekker al wel gezien)
    Leuke foto's ook!!
    Het was in Oostenrijk veel te warm, soms 8 gr. boven op de berg....
    Gelukkig konden we nog wel goed skiën.
    Blijf genieten en ik kijk uit naar de volgende blog.
    Dikke kus voor jullie allemaal Irma

  • 23 Januari 2014 - 13:05

    Marinus:

    ben jaloers.. net onderweg en nu al zo aan het genieten... en lijkt me dat bali nog leuker en mooier vgaat worden..

    hardstikke leuk ook om jullie belevenissen te lezen... hoop dat je iedere keer zo uitgebreid verslag blijft doen

    marinus

  • 23 Januari 2014 - 14:08

    Marijke:

    Hallo daar jullie reis verslag kreeg ik van Ben wens jullie heel veel plezier,leuk dat jullie er een reisverslag op na houden.
    Groetjes Giel en Marijke

  • 23 Januari 2014 - 18:16

    Akkie:

    Wat leuk om zo te lezen wat jullie allemaal meemaken. Ik zie helemaal voor me hoe Abe los ging op het fantasie island met piraten en kanonnen. En grappig te lezen dat Hans de penningmeester is geworden, pas je er wel op Siets dat Hans er niet met de pot vandoor gaat haha
    Veel plezier op Bali!!
    Xx Akkie

  • 23 Januari 2014 - 23:49

    Petra:

    Wauw leuk om een uitgebreid verslag te lezen! En mooie foto's. Enjoy. xxx

  • 24 Januari 2014 - 08:32

    Annelies:

    Nu al op en top genieten (met af en toe wat moederlijke zorgen;-)! En nog veel meer moois op jullie pad. Heerlijk, hoor. Bijna jaloers..., volgens mij ben ik dat al;-) en ja ook ik kijk uit naar de volgende verslagen:-)

    Veel liefs, ook van mijn mannetje en dikke kus voor jullie mannekes van onze 2 meiden.

  • 28 Januari 2014 - 14:02

    Sanne:

    Leuk hoor Siets je verhalen. Klinkt allemaal heerlijk en ziet er super uit. Echt lache die foto in de taxi, helemaal goed!!
    Veel plezier, XX natuurlijk ook voor je mannen!!

  • 15 Februari 2014 - 08:53

    Gitte:

    En als ze voetbaltrainers nodig hebben, dan hebben jullie daar dus een nanny nodig. HALLO DENK AAN EDJE! ;-) Leuk om je verhalen te lezen Fredje, genieten! :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie Schakel-Bos

Wij zijn een gezin van 4. Ik ben getrouwd met Hans en wij hebben samen 2 kinderen: Abe van 4 jaar oud en Jurre van 1 jaar.

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 15771

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Wereldreis 2014

Landen bezocht: