Vaccineren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu Vaccineren - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Familie Schakel-Bos - WaarBenJij.nu

Vaccineren

Door: Sietske

Blijf op de hoogte en volg Familie Schakel-Bos

06 Januari 2014 | Nederland, Amsterdam

Deze week de vaccinaties voor Jurre gehaald. Maandagochtend was ik om 8.10 uur bij de GGD, helaas 10 minuten later dan de openingstijd. Ik dacht dat dit niet zoveel uit zou maken, maar het tegendeel was waar. Er waren 25 mensen voor mij die wel op tijd waren. In de veronderstelling dat ik snel aan de beurt zou zijn was ik zonder proviand en luiers vertrokken samen met Jurre.
Na een half uurtje had Jurre helaas gepoept en was de lucht vreselijk! Ik probeerde hem nog krampachtig op dezelfde plek te houden zodat de lucht zich niet zou verspreiden. Jurre, in zijn ondernemende fase, kroop er lustig op los. Ik vroeg mij onderwijl af of het verstandig zou zijn om de verpleegkundige die ons op consult zou hebben in het kamertje zou inlichten over de poep of me van de domme te houden in de hoop dat ze het niet zou ruiken. Ik koos de tweede optie. Echter na 2 minuten vroeg ze al of hij gepoept had en wist ik in schaamte uit te brengen dat dit het geval was en ik helaas geen nieuwe luier bij me had.
Met het gegeven dat de stank toch wel erg aanwezig was, ging ik het volgende kamertje (waar wij gevaccineerd zouden worden) binnen met de mededeling dat het wel eens kon gaan stinken. De mannelijke verpleegkundige was echter zo overvallen door het feit dat er een baby voor een prik kwam dat hij weinig oog (neus) had voor mijn problemen. Na Jurre in de houdgreep te hebben gehouden en allebei onze prik in ontvangst te hebben genomen mocht Jurre al snotterend een sticker uitzoeken...Jurre begreep dit niet en ik koos er snel 1 voor hem om zo een einde te maken aan het ellenlange verblijf bij de GGD. De verpleegkundige was het duidelijk niet met mijn beslissing eens want die snauwde: 'dus dat is ZIJN keuze"?
Vriendelijk glimlachend snelde ik de kamer uit en na 2,5 uur GGD stond ik eindelijk weer buiten. Vertwijfelend vraag ik mij af of ik de volgende keer misschien toch een afspraak ga maken en iets extra geld betalen of zal ik de GGD een brief schrijven met het verzoek of baby's (en hun moeders) in het vervolg voorrang kunnen krijgen?

  • 12 Januari 2014 - 20:36

    Petra:

    Berichtje sturen en melden dat t in andere landen gebruikelijk is om kind en moeder cq vader voor te laten. .helemaal als de luier vol is :-D in Kenia krijg je zelfs schone luier als je er geen bij ne had. Kind gaat voor alles. ;-)

  • 13 Januari 2014 - 13:54

    Irma:

    Tjonge wat een overwerkte verpleegkundige, die snapt er gewoon niets van.
    Ik zou in ider geval de GGD een brief schrijven.... en een kaartje sturen vanuit Bali !!

  • 13 Januari 2014 - 20:43

    Annette:

    Je zou toch denken dat je met zo'n mini gasfabriekje je gelijk geholpen zou worden toch? Of dat er op z'n minst gasmaskers uitgedeeld worden aan de mensen die niet de moeder zijn.
    En geef je zo'n klein mensje niet van te voren een sticker ter afleiding?
    Lekker naar de KLM travel clinic gaan in het vervolg. Super goede service en een kleurplaat vooraf!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Familie Schakel-Bos

Wij zijn een gezin van 4. Ik ben getrouwd met Hans en wij hebben samen 2 kinderen: Abe van 4 jaar oud en Jurre van 1 jaar.

Actief sinds 21 Dec. 2013
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 15764

Voorgaande reizen:

16 Januari 2014 - 28 Maart 2014

Wereldreis 2014

Landen bezocht: